تعرفه گمرکی

سه شنبه 31 مرداد 1396
13:35
B2B commerce lover
تعرفه گمرکی

تعرفه ی گمرکی ( Customs Triff) یک سیستم طبقه بندی از کلیه کالاهایی است که جنبه بازرگانیصادرات و واردات بین المللی دارد و در واقع مالیات یا عوارض بر کالاهایی میباشد که میان کشورها یا منطقه‌ها صادر و وارد می‌شود . به طور کلی هزینه های گمرکی وجوهی هستند که جهت بعضی از خدمات گمرکی مثل تخلیه ، بارگیری یا باربری ، صفافی یا بارچینی ، انبارداری ، آزمایشگاه ، کارشناسی کالا ، بدرقه مطابق نرخی که به موجب هیات وزیران برای هر یک از موارد مذکور تعیین و به گمرک ابلاغ میشود.


ممکن است سازمان یا اشخاصی که بعضی از این امور را ( به استثنا تعرفه بندی ، خدمات بدرقه که منحصراً باید توسط گمرک انجام شود ) به عهده میگیرند ، دولتی یا وابسته به دولت نباشند . به عبارت دیگر ممکن است این خدمات به بخش خصوصی واگذار یا به مشارکت یک سازمان دولتی انجام شود . این امور چون درباره ترخیص کالا و اظهارنامه های گمرکی است . صرف نظر از اینکه چه شخصی اعم از دولتی یا خصوصی عهده دار انجام این خدمات باشد ، هزینه گمرکی خوانده میشوند .


وجوهی که در گمرک از کالاهای وارداتی دریافت می‌شود، به چند دسته کلی تقسیم می‌شود. یکی حقوق و دیگری عوارض است که نوعی مالیات غیرمستقیم است و دیگری هزینه‌ها ست که در مقابل انجام خدمت وصول می‌شود.حقوق و عوارض که شامل حقوق ورودی و حقوق پایه میباشد ، توسط گمرک وصول میشود وهزینه‌ها توسط سازمان‌های ارائه‌کننده خدمت وصول میشود. حقوق ورودی که در بند (ح) ماده یک قانون امور گمرکی تعریف شده شامل دو قسمت است:


1 ـ حقوق گمرکی (که برای همه کالاها 4 درصد است و توسط مجلس وضع شده است).


2 ـ سود بازرگانی که توسط دولت تعیین می‌شود. البته مالیات‌ها و عوارض دیگر از جمله 8 درصد از مالیات ارزش افزوده، 4 درصد از کالاهای فرهنگی، 5 درصد از مجموع حقوق گمرکی و سود بازرگانی به عنوان هلال احمر نیز از واردات انواع کالاها و به تناسب نوع و حجم کالا دریافت می‌شود.

برای عمده فروشی و خرده فروشی در داخل کشور هیچ هزینه و تعرفه گمرکی لازم نیست.


[ بازدید : 673 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به تجارت به سبک B2B است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]